Condiţii de returnare piese
Condiţii de returnare piese
Cum puteți returna produsele achiziționate?
Piesele se returnează pe baza de aviz. Nu se acceptă returul, dacă formularul nu este completat la toate rublicile!
Termenul returnarea
Termenul de returnrea a unei piese este 10 zile. După acest termen piesa nu se mai returnează.
Verificarea produsul
Produsul returnat este preluat cu verificarea articolul, cantitatea și calitatea produsului, trebuie să se prezinte în aceeași stare în care a fost livrat, în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit
Cazuri ne acceptat
În cazurile următoare returnarea nu va fi acceptate:
- Au ambalajul deteriorat, fără etichetele și înscripționările specifice
- Sunt lipsite de accesoriile și componentele originale
- Prezintă urme de montaj, vopsire sau sudură
- Nu se află în ambalajul original în care au fost livrate
Completați formularul returnării piese.
După completarea formularului, salvați și trimiteți prin email.
Condiţii de garanție
Garanția:
Toate produsele comercializare pe norma.identificarepiese.ro vin însoțite de factura, bon fiscal și certificate de garanție. Garanția legală se oferă în conformitate cu prevederile OUG nr.140/2021 și cu OG 21/1992(r2) și completată privind vânzarea produselor și garanțiile asociate, care transpune în dreptul român Directivă 1999/44/EC și nu limitează, ignora sau restricționează direct sau indirect drepturile legale și interesele legitime ale cumpărătorului, așa cum sunt prevăzute de lege. Produsele comercializate de catre S.C. NORMA S.R.L. sunt interschimbabile cu piesele originale conform cataloagelor și listelor editate de către producători. Consumatorul trebuie să informeze vanzătorul asupra oricărui defect constatat în perioada de garanție. Garanția este oferită produselor care prezintă defecte de fabricație. În cazul în care o piesă nu poate fi schimbată sau reparată, atunci se va restitui contravaloarea acesteia. Garanția este valabilă când piesele se montează într-un service autorizat de către Registrul Auto Român(R.A.R). În termenul de garanție, se asigură garanția produselor defecte din cauze neimputabile consumatorului, prin reparare sau înlocuire.
Termenul de garanție
24 de luni de la data livrării pentru produsele de schimb. Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 24 de luni, termenul de garanție se reduce la această durată. Din această categorie fac parte accesoriile și consumabilele vehicul(covorașe, huse scaun, odorizanți auto, lanțuri antiderapante, cabluri pornire , etc), filtre auto(aer, ulei, combustibil, habitaclu, etc), becuri, ștergătoare parbriz, soluții spălare parbriz, antigel, lichid de frână și aditivi, etc. Garanția acoperă defectele de material sau de fabricație iar produsele care vor prezenta acest tip de defecțiuni vor fi înlocuite în cadrul termenului de garanție cu altele noi, conform legii. Termenul de garantie curge de la data înscrisă pe bonul și/sau factură de vânzare a mărfurilor. Pentru orice alte produse care au garanție acordată de producător, aceasta se va acorda pentru termenul stabilit de acesta și în condițiile menționate în documentația producătorului.
Documentele necesare
Cumpărătorul care va reclama o situație de defect în termenul de garanție va prezenta împreună cu piesa/piesele în cauza, următoarele documente:
- Factura de achiziție sau bonul fiscal emisa de catre S.C. NORMA S.R.L.
- Dovada efectuării montajului într-un atelier de reparații autorizat de către Registrul Auto Roman (R.A.R.) pentru tipul de manoperă executată (factură fiscală și deviz de montaj)
- Copia certificatului de inmatriculare a autovehiculului în cauză
- Documentul emis de catre atelierul de reparații autorizat prin care se constata defecțiunea și sunt explicate cauzele apariției acesteia, inclusiv raportul generat de tester/diagnoza acolo unde este cazul (ex. debitmetre, supape EGR, senzori, componente electrice, amortizoare, discuri frână, injectoare, etc).
- Copie după documentele de achiziție a produsului până la clientul final, dacă produsul nu a fost achiziționat direct de la S.C. NORMA S.R.L.
- în cazul în care expediați piesa/piesele prin curier vă rugam să ne comunicați și în scris la office@norma.com.ro data la care ați predat piesa/piesele curierului și numărul de expediție(AWB) - NOTA. în cazul în care produsul reclamat la garanție s-a comercializat în set/kit atunci trebuie predat în aceeași formă. (Ex. Set/kit ambreiaj format din 3 piese, placă+disc+rulment se va preda la garanție în aceeași formă, chiar dacă defectul provine numai de la rulment).
Lipsa unui singur document atrage după sine respingerea cazului de garanție.
Excepția
Pentru anumite piese de schimb de origine(OE) procedura de acordare a garanției este specifică fiecărui producător fiind necesară deplasarea autoturismului pe care s-a montat piesa la cel mai apropiat dealer al importatorului pentru constatarea defectului, garanția putând fi preluată de rețeaua importatorului. În cazul În care reclamați un produs de origine în garanție vă rugăm să ne comunicați acest aspect în scris la office@norma.com.ro pentru a va indica pașii specifici care trebuie urmați.
În cazul în care cererea de garanție este acceptată, vâmzătorul va lua una dintre următoarele măsuri:
- Repararea produsului
- Înlocuirea produsului
- Acordarea unei reduceri de preț, raportată la defecțiunea constatată
- Restituirea prețului, în cazul în care produsul nu este funcțional și nici nu poate fi reparat.
Cazuri neacceptate
S.C. NORMA S.R.L. nu își asuma răspunderea garanției iar aceasta poate fi anulată în următoarele cazuri:
- Piesa nu a fost montată într-un service autorizat R.A.R. pentru tipul de manoperă executată
- Piesa nu a fost montată corespunzător sau a fost montată împreuna cu piese conexe uzate, defecte sau modificate
- Piesa a fost folosită în alte scopuri decât cele indicate de producător
- Piesa nu a fost identificată corect datorită prezentării a unor date eronate de către cumpărător sau nu a fost comparată la montaj cu piesa de înlocuit
- Piesa s-a uzat sau deteriorat datorită suprasolicitării, întreținerii incorecte sau insuficiente a camionulului, neefectuării reviziilor periodice conform recomandărilor producătorului camionului, atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificările și reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de producător
- Vehicul a suferit un accident sau a fost supus unor factori externi, fenomene ale naturii sau de altă natură(șocuri termice, electrice, etc.)
- Piesele prezintă urme de lovituri, îndoituri, deformări, rupturi etc.
- Nu a fost respectate instrucțiunile de montare, întreținere, depozitare și manevrate.
- Cumpărătorul nu prezintă certificatul de garanție eliberat de vânzător și factura de cumpărare sau celelalte documente menționate la art. ,,Documente necesare,, din prezentul certificat.
- Produsul nu corespunde vehiculului pe care a fost montat, conform instrucțiunilor producătorului vehiculului și/sau a instrucțiunilor producătorului produsului.
- Produsul prezintă urme de deschidere neautorizată sau sigiliile existente au fost îndepărtate/desfăcute.